بیانیه حزب ایرانیان کرد میهن پرست در مورد روز جهانی زن

‏روز جهانی زن

مبارزه برای حقوق زنان در کشور‌های آزاد جهان کار سختی نیست، اما این مبارزه در کشور ایران و تحت پرچم زن ستیز جمهوری اسلامی قدرتی خارق العاده لازم دارد که از توان بسیاری خارج است. زنان قدرتمند زنانی هستند که برای حقوق خود تا نهایت قدرت خود می‌جنگند. زنان ایرانی در ۴۴ سال ظلم و جنایت جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و اوج این ایستادگی را در اعتراضات اخیر در ایران شاهد بودیم که دوشادوش مردان سرزمین علیه جور و جفای رژیم اسلامی حاکم بر ایران ایستادند و شعار «نه به جمهوری اسلامی» سر دادند. 

‏در ایران باستان زن شخصیت حقوقی داشت و می‌توانست دارای مال و خواسته باشد و نیز به‌اندازه‌ی برابر با برادران خود از ارث برخوردار گردد. زنان علاوه بر برابری حق ارث مورد احترام و توجه بی‌اندازه‌ی مردان نیز بودند، چرا كه در اوستا كوچك‌شمردن زن، كرداری زشت و از روی‌نادانی دانسته‌شده و از جمله گناهان بزرگ به‌شمارمی‌رفت.

‏به آیین ایران خویش بنگریم و ایران را دوباره کشوری زیبا و محترم در جهان سازیم .

‏حزب ایرانیان کرد میهن‌پرست این مبارزات زنان ایران را چه در کردستان، چه در سیستان و بلوچستان و جای جای ایران عزیزمان ارج می‌نهد و  روز‌های روشنی را برای مردم ایران نوید می‌هد. این نوید البته تنها با تلاش زنان قدرتمند ایران در کنار مردان این سرزمین دوشادوش و برابر به حقیقت خواهد پیوست.

‏امید است زنان ایرانی نیز روزی نه چندان دور به تمام حقوق پایمال شده خویش در ایرانی آزاد دست یابند .

‏روز جهانی زن بر تمام زنان ایران زمین فرخنده باد

‏دفتر امور زنان 

‏⁧#روز_جهانی_زن⁩


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *